torsdag 4 februari 2016

Vecka 6

Klassrummet är fullt av 3:or som smaskar på kakan som några bakat idag samtidigt som vi ser på Lejonkungen. Rolig, mysig och lite sorglig ibland! Receptet på kakan kommer hem i plastfickan om någon blir sugen på att testa hemma. Jag passar på att blogga under tiden.

Vi har haft en del sjuklingar i veckan och det har gjort att alla grupper inte blivit riktigt klara med sin religionspresentation. Vi hoppas få det klart så snart som möjligt och att alla är friska och krya nästa vecka. Vi har tränat lite på ordklasser och på att stava ord med dubbelteckning. Det kan vara lite krångligt att få ordning på det för en del.

Jag har fått in många lappar om vår utflykt, men saknar fortfarande några. Tack till alla er som anmält att ni kan hjälpa oss att köra och vara med! Ni som inte lämnat kan väl göra det så snart som möjligt, så kam jag höra av mig till er som ska köra. Jag har bokat in ett studiebesök på HEM (Halmstads Energi och Miljö) kl. 14.00. Det innebär att vi inte kommer kunna vara tillbaka till skolan då bussarna går hem. Jag tänker att vi sätter barnen i bilarna efter hur de bor och så blir de hemskjutsade (eller avlämnade på fritids) då vi kommer hem. Vi bör kunna lämna Halmstad vid 15-tiden. Om någon av er vill att ert barn kommer hem i vanlig tid, så ordnar vi det på något vis. Hör av er isåfall!

Nästa vecka är en vanlig vecka i skolan. Jag kommer vara ledig på fredag för att gå på begravning och Karin och Sofie tar hand om klassen.

TÄNK PÅ NÄSTA VECKA:

Måndag: Slöjd
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag: Uteidrott, ta med läsloggen
Fredag: Idrott i idrottshallen, Maria ledig

Ha en trevlig helg!
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar