fredag 27 januari 2017

Vecka 5

Idag har vi haft fullt fokus på att repetera bronsålder och järnålder och sedan sätta igång att fördjupa oss i vikingatiden och det som var speciellt för den tidsåldern. Be gärna era barn berätta! Jag berättade idag för entusiastiska elever om att Niklas och jag anmält klassen till att vara med och sända radio från Radiohuset i Göteborg längre fram i vår. Vi kommer använda lektionerna i Elevens val till det projektet eftersom det binder ihop många olika ämnen. Temat för vårt radioprogram kommer att vara vikingatiden. Mycket av materialet spelas in i förväg på skolan, men en del livesänds av en grupp elever som åker upp till Göteborg. Mer exakt information kommer efter den 8/2, då jag ska iväg på informationsträff. Vi är väldigt förväntansfulla!

Det händer mer roliga saker nästa vecka då vi på torsdag får besök från Niklas från schackfyran som ska instruera klassen i schackspelandets ädla konst. Sedan tränar vi i skolan för att kunna vara med i Varbergsfinalen, som jag skrev om i ett tidigare inlägg.

Igår fick jag vara hemma med krassligt barn, men Marie, Jenny och Annika som ställde upp och tog mina lektioner rapporterar att det fungerat jättebra och att arbetet flöt på bra, trots att det blev lite färre vuxna på några lektioner. Härligt att höra!

Ni som ska träffa mig för utvecklingssamtal kan väl vara snälla och skicka tillbaka lappen så fort som möjligt, om ni inte redan gjort det.

På måndag åker våra trivselledare till Rolfstorp för utbildning och jag följer med. Vi är tillbaka vid 13.15.

TÄNK PÅ NÄSTA VECKA:

Måndag: Läsloggen inlämnad på showbie
Tisdag: Bibliotek
Onsdag: Idrott, läxa engelska på glosor.eu
Torsdag: Schackfyran
Fredag: Idrott

Ha en trevlig helg allesammans!
Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar