fredag 8 januari 2016

Vecka 2

Då var vi igång igen efter en väldigt kort vecka! Det låter på barnen då de berättar som att de haft en skön ledighet och hunnit med att både vila och göra roliga saker. Idag kom ju äntligen snön och det har varit mycket uteaktivitet på rasterna. Många har varit med på snöbollskrig och vi har passat på att påminna om vad som gäller för regler för det. En del frös om händer och fötter, så påminn dem om att ha bra vinterkläder med sig. Vi försöker vara ute så mycket som möjligt på rasterna.

Vi har varit på biblioteket idag och alla har lånat nya lådböcker. En del lånade lite att ta hem också. Jag har nya planer för läsloggläxan och avvaktar med den tills jag har hunnit med att inventera biblioteket för att plocka ihop olika böcker. Jag tänker mig att flera ska läsa samma sorts bok, för att kunna fördjupa samtalet och den gemensamma upplevelsen av texten. Jag hör av mig när det är dags för det!

På skolans hemsida finns det en länk till läsårstiderna för terminen. Nästa studiedag är fredagen den 19/2 och därefter är det ju dags för sportlov. Vi får hoppas att vintern håller i sig till dess!

KOM IHÅG FÖR NÄSTA VECKA:

Måndag: Slöjd
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag: Uteidrott
Fredag: Idrott i idrottshallen

Ha en trevlig helg!
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar