torsdag 14 januari 2016

Vecka 3

I veckan har vi bland mycket annat tränat lite inför de nationella proven i både svenska och matte. Det är bra att eleverna får träna på hur proven är uppbyggda, så att de känner ingen sig då vi gör dem på riktigt. Vi pratar mycket om att det är viktigt att man tar det lugnt och tänker efter. Vi kommer träna lite mer under veckorna som kommer fram till sportlovet. Eftersom det var Tjugondedag Knut igår, så ägnades uteidrotten idag åt skattjakt där skatten var resten av skumtomtarna, pepparkakorna och chokladkalendern från december. Det smakade nog bra, verkade det som!

Efter en slaskig inledning av veckan är det nu isigt och halt på skolgården. Man får ta det försiktigt! De sista dagarna har många i klassen lekt zombietagen tillsammans och det är kul att se dem komma in glada och med röda kinder efter rasten. De som inte känner för att vara med på någon lek, försöker jag motivera till att gå "rundan" för att de ska röra på sig och få lite frisk luft.

Ni som träffar mig på utvecklingssamtalet har idag fått hem en lapp med förslag på tider för vårens samtal. Fyll i och lämna in lappen så snart som möjligt. Hör av er om ingen av tiderna passar, så ordnar vi det. Glöm inte skicka med lappen om Sjöaremossen också!

Jag håller på att läsa igenom böckerna jag fått av Malin på bibliotektet, men hinner inte få det klart till den här veckan. Jag hoppas att den första läsloggläxan för terminen ska komma hem nästa vecka på fredag. Då är den som förra terminen till torsdag veckan därpå, så jag hinner gå igenom deras svar.

Nästa vecka är det dags för klassråd, där ju en av punkterna kommer att bli att planera för vår utflykt. Ekonomin är ju verkligen inte ett bekymmer längre efter allas fantastiska insats på torget, så vi kanske kan hitta på något mer skoj också. Jag har ev. planer på att klämma in ett studiebesök av något slag också, när vi ändå är iväg. Vi återkommer med det!

Det var nog allt för den här gången!

Vänliga hälsningar från
Maria

Kom ihåg vecka 3:

Torsdag: Uteidrott, tänk på bra kläder
Fredag: Idrott i idrottshallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar