fredag 17 februari 2017

Vecka 9

Tänk att det redan är dags för sportlov! På skolans hemsida finns det information om roliga aktiviteter i kommunen för lediga barn. Kolla gärna på det!

Veckan efter lovet kommer vi att starta upp arbetet med medeltiden på SO:n. Vikingatiden hänger vi ju kvar i då vi planerar vårt radioprogram. Jag har i veckan som gått anmält klassen i två grupper, så vi kommer totalt att sända radio i en hel timme. Brainstormingen drog igång i tisdags och vi fortsätter arbetet nästa vecka. Niklas och jag kommer också göra vårt bästa för att fördela de olika rollerna på ett bra sätt. Som vi berättade i klassen kommer vi att lotta om det är fler som är intresserade än vad det finns platser. Alla kommer ju få vara med och förbereda inslag och höras i radio på så vis!

Jag har fått in många lappar om schackfyran. Som det verkar behöver vi en bil till som hjälper till med att köra. Stort tack till er som har möjlighet att skjutsa! Jag återkommer med mer information när alla lappar är inlämnade.

Vi fortsätter prata med klassen om hur man ska tänka runt att vara en schysst kompis både på nätet och i verkliga livet. Många sociala kontakter för våra barn och unga sker över internet och det är viktigt att ge dem ett bra förhållningssätt runt vad man skriver och vad man inte bör skriva. Vi försöker hjälpa dem att vara försiktiga med vad de lägger ut för att skydda sig själv och andra. Många saker är bättre att prata om direkt.

Veckan efter lovet tror jag är en ganska vanlig vecka med idrott på onsdag och fredag (Jag missade meddela att idrottshallen var upptagen idag. Vi har pratat om det i skolan, men om gympapåsen kommer hem oanvänd så har den inte använts idag. Eva tog med sig gänget på en promenad istället.)

Påminner redan nu om att det är studiedag den 10/3.

Ha ett riktigt skönt sportlov!
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar