fredag 9 september 2016

Vecka 37

Vi hade en trevlig dag vid Tofta vindskydd i tisdags! Alla var på gott humör och vädret var ju helt fantastiskt. Härligt!

Igår fick alla elever fått hem några viktiga lappar. Be dem visa!

Det är två lappar som handlar om iPaden som de ska få nästa vecka. Den ena lappen ska skickas tillbaka ifylld så fort som möjligt. Här kommer information från Niklas och Nadja, som är IT-ansvariga på skolan:

Nu är det dags för fyrorna att få sina iPads. De kommer i slutet på nästa vecka. Eleverna har fått information om förhållningsregler och hur ipaden ska skötas under veckan. Eleverna har då också fått hem ett informationsblad och en blankett vi vill att ni skriver på. 

Det kommer att fungera så att appar som eleverna behöver skjuts ut från skolan. Men vi ser gärna att ni skapar ett apple-id hemma ändå. Använd då elevens mailadress som användarnamn. Lappar med eleverna mailadress och mer exakta instruktioner för hur ni skapar detta kommer i nästa vecka.

Behöver man hjälp med att skapa ett apple-id så finns Niklas och Nadja på plats på skolan på torsdag 15/9 kl. 17.00-18.30 för att hjälpa till. Vi finns på plats i skolans cafeteria. 

Eleverna har också fått hem en lapp med läxan i engelska till onsdag och de som ska träffa mig på utvecklingssamtal har fått hem en lapp med tider att önska. Skicka med den också så fort som möjligt! Niklas och jag har bestämt att vi gör ett byte, så att jag nu träffar alla f.d. gröna elever och Niklas tar samtalen med alla f.d. röda elever. Eftersom Niklas inte arbetar i klassen lika mycket som jag behåller jag några av mina gamla kontaktelever också. På så sätt får jag chans att lära känna alla er föräldrar i klassen lite bättre.

Jag påminner om att det är föräldramöte den 26/9. Se tidigare inlägg här på bloggen! Den 22/9 är det studiedag och barnen är lediga från skolan. Den 3/10 och 4/10 är det skolfotografering. Jag återkommer med vilken dag det blir för oss, så alla kan fixa till sig!

TÄNK PÅ NÄSTA VECKA:

MÅNDAG:
TISDAG:
ONSDAG: Långdag, lämna in läxan i engelska, idrott
TORSDAG: Planerad dag för iPad-utdelning
FREDAG: Idrott

Trevlig helg allesammans!
Maria




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar